Melawan sihir

Suatu masa dahulu saya pernah disihir sehingga hampir mencabut nyawa saya. Alhamdulillah, saya bersyukur... disebabkan sihir itu, saya ditunjukkan jalan supaya memperbaiki amalan saya.

Gangguan yang diterima bukan sekadar sakit dan mimpi sahaja. Malahan boleh nampak, mendengar dan bergaduh secara fizikal dengan mereka. Lebih parah, ia menganggu sistem ingatan saya. Sering lupa rakaat dalam solat dan lupa cara tertib berwudhuk. Pernah beberapa kali saya mendengar ceramah ataupun berbual dengan rakan, saya mendengar suara lain yang berbicara. 'Mereka' kontrol otak dan kawalan saraf saya. Kadang-Kadang saya buat apa yang saya sendiri tak tahu apa yang saya buat.

Kalau dibiarkan, samada saya mati ataupun jadi gila.

Alhamdulillah... tuhan sengaja buka hijab itu seketika untuk mendidik saya supaya lebih bergantung kepadaNya. Kini, hijab itu sudah tiada lagi.

Saya diberi petunjuk mengamalkan beberapa surah standard yang biasa digunakan bagi melawan sihir. Ada suara yang berpesan...

"Amalkan surah dan ayat-ayat ini dengan penuh makna tetapi wajib diingat, bukan ayat ini yang menyembuhkan kamu.... Allah yang menyembuhkan kamu. Kalau kamu anggap ayat ini yang menyembuhkan kamu dan hanya mengamalkannya untuk menghalau jin dan syaitan... maka ditakuti kamu bergantung pada ayat, bukan pada Allah."

Saya juga diajar berzikir di dalam hati sepanjang masa. Ia umpama, kita mengisi hati kita dengan kalimah... Lailahaillallah  sepanjang masa samada secara sedar ataupun tidur. Masya-Allah... ini adalah hadiah paling besar bagi orang yang disihir seperti saya. Kalau saya tidak disihir... saya mungkin tidak tahu adanya amalan mulia seperti ini.


Rumusannya di sini. Bergantunglah pada Allah dan selalulah bermanja dengan Allah. Moga dengan memahat kalimah-kalimah Allah dalam jiwa kita... Allah akan melindung kita daripada perbuatan maksiat. Masya-Allah, apa lagi yang lebih bagus untuk hati kita melainkan memahat kalimah Allah dan zikir yang disukai Allah ke dalam hati kita?


No comments:

Post a Comment