Pages

Monday, May 29, 2017

Jangan memandang rendah orang yang tinggalkan solat witir di masjid.

Jangan memandang rendah pada yang tidak mengerjakan witir di masjid. Barangkali dia mahu terus 'bermanja' dengan tuhan secara bersendirian ataupun mahu reserve solat sunat lain pada waktu tahajjud ataupun mahu jadikan solat sunat witir sebagai penutup solat malamnya seperti mana yang diamalkan oleh Saidina Omar.

Tak salah solat witir kemudian solat sunat lain pada waktu tahajjud. Ia juga amalan Saidina Abu Bakar As-Siddiq, sahabat nabi paling kanan. Ikut plan masing-masing la nak ikut mana. Asalkan jangan ada sikit pun memperlekehkan ijtihad seseorang.

Tujuan up pos ni sebab nampak rakan FB yang memerli secara berjemaah pada orang yang tinggal solat witir selepas terawih di masjid.

#donedakwah

Wednesday, May 17, 2017

TN50

Saya pernah dilamar melalui panggilan telefon menjadi duta TN50 bagi memberi idea dan inspirasi kepada rakyat. Tetapi saya gelakkan wakil government itu. "Saya looser kak. Kerja lukis kartun je, takda apa yang menarik pasal saya. Carilah orang lain."

Selang sebulan, ada lagi badan swasta nak hire saya jadi model syarikat diorang. Visinya hampir sama dengan TN50. Respond saya lebih kurang sama macam di atas tu.

Saya taknak bagi harapan palsu pada rakyat. Tanggungjawab besar.... more spotlight! More haters will come.

Sunday, May 7, 2017

Doa dari seorang Tuan Guru.

Pagi ini rasa sangat happy kerana seorang Guru agama yang telah mengarang berbelas kitab doakan saya... "Ya Baari' aturkan kami berjiran di Firdaus Mu."

Rasa sebak pula.

Guru agama ini, dari luar je nampak garang, sebenarnya kalau kenal dekat, mereka seolah-olah anggap diri mereka ini manusia yang tiada apa-apa dan kerdil. Very humble.
Saya pula yang naik segan dengan beliau.

Saturday, May 6, 2017

Hand spinner anak saya


via GIPHY

Anak saya yang tadika ini pun dah terjebak dengan benda ni. Katanya, kawan dia main benda ni di sekolah.
Dia seronok main dalam kereta je. Sampai rumah dah taknak main. Cepat sangat bosannya. Hahahaha