Kartun Manual untuk Majalah Gila-Gila


Bermula Gila-Gila isu 779, insya-Allah, kartun aku akan menyelit di Majalah Gila-Gila. Seronok betul dapat peluang keemasan macam ini. Terima kasih kepada editor Gila-Gila, Azzam Supardi sebab bagi peluang ini.

Ini bukanlah kartun pertama aku di Gila-Gila, kartun pertama aku tersiar di majalah keramat itu adalah pada tahun 1998, iaitu 18 tahun lalu. Ketika itu hanya tersiar di halaman Mekar di GG, iaitu ruangan kartun pembaca dan kartunis yang baru nak 'up'.

Memandangkan aku dah terbiasa melukis secara digital, maka kartun awal aku di Majalah Gila-Gila adalah hasil digital. Tetapi, selepas ditegur rakan-rakan, mereka lebih sukakan kartun manual. Maka, dengan senang hati aku kembali melukis kartun manual khas untuk Majalah Gila-Gila bermula isu 780 dan seterusnya.









No comments:

Post a Comment