Nasi Ayam Double

Kejadian di gerai nasi ayam. Macam biasa, saya akan pesan ayam double. Hanya ada 2 pelanggan di situ. Saya, dan seorang awek Indonesia yang cantik jelita.

Awek Cantik Jelita: Eh, Banyaknya ayam? Saya tak makan ayam banyak2, nanti gemuk.

Saya: ( Senyum ) Dalam hati cakap, tak guna, depan-depan dia kutuk aku.

Penjual: Eh, mana ada gemuk. Cuba tengok abang ni, tak gemuk pun.

Saya cuba tegakkan badan dan tahan nafas supaya tak nampak gemuk sangat. Awek Cantik Jelita itu masih bersungguh tak puas hati dengan ayam yang saya pesan.

Awek Cantik Jelita: Yelah, makan ayam banyak nanti gemuk. Saya taknak gemuk.

Saya hanya diam sepanjang masa itu. Lebih kepada malu dengan awek itu sebab kutuk saya gemuk depan-depan. Selepas selesai, saya pun beredar. 

Sementara beredar, sempat terdengar pesan awek itu kepada penjual. 

Awek Cantik Jelita: Saya nak nasik lebih!

Penjual: Heh eleh! Kata taknak gemuk, tapi order nasi lebih. 


Saya: ( dalam hati ). Ha ha ha! Apa punya lawak la awek ini. 

No comments:

Post a Comment