3 Kenangan Manis Bersama The Undertaker

3 Kenangan Manis Bersama The Undertaker

2 April 2017. The undertaker kalah di tangan Roman Reign di Wrestlemania. saya tidak terkejut dengan kekalahan The Undertaker. Tidak juga terlalu frust seperti kekalahan beliau dengan Brock Lesnar beberapa tahun lalu. Saya sudah bersedia dengan kekalahan beliau.

Apa yang mencuit perasaan, di akhir match... beliau menanggalkan pakaian perang rasminya di tengah ring gusti. Seolah simbolik yang itu adalah match terakhirnya. Satu dunia bersedih dengan perbuatan tak dijangka itu.
Saya antara yang paling bersedih. Sehingga saat tulisan ini dikarang, saya masih berulang kali memainkan lagu The Undertaker walaupun peristiwa itu sudah berlalu hampir 12 jam lalu. Berikut adalah 3 peristiwa manis saya bersama The Undertaker.


1. Pernah datang lambat ke sekolah sebab jalan kaki ikut style The Undertaker dari rumah ke sekolah.
2. Pasang lagu The Undertaker atas treadmill... kemudian jalan perlahan-lahan ikut style Undertaker sambil buat mata putih.
3. Pakai cosplay Undertaker,lengkap dengan rambut palsu di asrama. Kebetulan ada budak tengah histeria... budak yang histeria tu menjerit ketakutan tengok saya. Budak tu ingat saya hantu. Akhirnya rambut palsu itu dibakar sambil disaksikan penghuni asrama yang lain.


Terima kasih, The Undertaker. Pakaian The Undertaker masih dibiarkan di atas ring gusti walaupun semua penonton dah balik rumah.






No comments:

Post a Comment